Iespaidīgākais studiju festivāls Universs@LU skolēniem, skolotājiem un vecākiem – jau 2025. gada februārī! Latvijas Universitāte (LU) divu dienu garumā piedāvās ikvienam interesentam izzināt studiju iespējas, iepazīt LU Akadēmisko centru un iejusties studenta lomā, piedaloties dažādās aktivitātēs. Piedzīvo Universs@LU festivālu 2025. gada 21.–22. februārī – piektdien no plksten 9.00 līdz 18.00, sestdien no pulksten 10.00 līdz 16.00. Kur? LU Akadēmiskā centra Zinātņu mājā Jelgavas ielā 3, Rīgā.
Izjūti LU daudzveidību – izzini dabaszinātnes, iepazīsti sociālās zinātnes, pārbaudi savas zināšanas humanitārajās zinātnēs un mākslā, pilnveido sevi medicīnas un veselības zinātnēs!

PROGRAMMA
Radio Naba
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. |
|
LU Sporta centrs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par sporta studiju iespējām, finansiālu atbalstu augsta līmeņa sportistiem un fizisko aktivitāšu piedāvājumu.
|
LU Kultūras centrs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par Latvijas Universitātes amatiermākslas kolektīviem, jauno dalībnieku uzņemšanu un LU Kultūras centra darbību.
|
LU Karjeras centrs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par LU Karjeras centra atbalstu topošajiem studentiem.
|
Inovāciju un akselerācijas centrs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Stends, kur var uzzināt par Inovāciju un akselerācijas centra pasākumiem un programmām.
|
LU Muzejs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Ar izstādes un aktivitāšu palīdzību iepazīsti daudzveidīgo LU Muzeja krājumu.
|
21.02.
Palutināsim skolotājus!
Festivāla pirmajā dienā īpaša zona būs skolotājiem – Zinātņu mājas 1. stāvā, tikai skolotājiem būs iespēja baudīt kafiju un uzkodas, kā arī satikt LU izglītības un psiholoģijas ekspertus un pārrunāt sev svarīgus jautājumus. Skolotāju istabā būs iespēja diskutēt par skolotāja darbu – kā iegūt labsajūtu un neizdegt, kā tehnoloģijas izmantot savā labā un izmantot kā palīgu mācību stundās, kāpēc svarīgi pievērsties ētikai un palīdzēt skolēniem tapt par labākiem cilvēkiem, un kā skolotājam būt pārmaiņu nesējam.
Laiks | Eksperts un tēma |
9.00–9.40 | Marika Melne – "Apdāvināto bērnu fakultatīvā skola" pedagoģe, Rīgas 45. vidusskolas fizikas un dabaszinību skolotāja, LU doktorante Apdāvināti un talantīgi skolēni bieži ir apveltīti ar īpašām vajadzībām, kuru savlaicīga atpazīšana un mērķtiecīgs atbalsts veicina viņu potenciāla attīstību. Dažādi iekšējie un ārējie faktori var gan sekmēt, gan kavēt apdāvinātības izaugsmi, un ir būtiski saprast, kāpēc un kā ar tiem vajadzētu strādāt. Nodarbībā tiks piedāvāti risinājumu piemēri šo bērnu pilnvērtīgai attīstībai, kas balstīti praktiskā pieredzē. |
10.00–10.45 | Baldones vidusskolas atbalsta komanda – balvas "Latvijas Gada skolotājs 2024" nominācijā "Skolas atbalsta komanda" ieguvēji Baldones vidusskolas komanda dalīsies pieredzē par iekļaujošas mācību vides veidošanu, akcentējot atbalsta sistēmu, prevencijas programmām un individuālajiem izglītības plāniem. Diskusijā tiks uzsvērta arī emocionāli atbalstošas attieksmes nozīme, vienlaikus atklājot gan veiksmīgus risinājumus, gan reālus izaicinājumus. |
11.00–11.45 | Ildze Čakāne – LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra pētniece. Matemātikas skolotāja. Šajā sesijā tiks aplūkoti praktiski veidi, kā palīdzēt skolēniem saglabāt interesi un prieku mācībās. Dalībnieki uzzinās, kā skolotāju un vecāku atbalsts, kā arī droša, iekļaujoša vide var veicināt pozitīvu attieksmi pret mācīšanos. Tiks piedāvātas idejas un risinājumi, kas uzlabo skolēnu motivāciju, vienlaikus attīstot viņu pašapziņu un atbildību par mācību procesu. |
12.00–12.45 | Inga Pāvula – supervizore, izglītības eksperte Šajā sarunā dalībnieki tiks aicināti domāt un sarunāties par to, kā darbā noteikt un saglabāt veselīgas robežas, lai novērstu izdegšanu un uzturētu emocionālo un fizisko labsajūtu. Tiks aplūkoti veidi, kā atteikties no pārmērīgām prasībām un prasīt nepieciešamo atbalstu, lai darbs nenonāktu līdz slogam, saglabājot interesi un motivāciju turpināt strādāt skolā. |
13.00–13.45 | Dr. paed. Sanita Baranova – LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātēs vadošā pētniece un asociētā profesore. Mākslīgais intelekts (MI) izglītībā strauji maina ierasto mācīšanas-mācīšanās pieeju, ietekmē skolēnu mācīšanās paradumus, izaicinot skolotājus pielāgoties tehnoloģiju attīstībai. Šajā sesijā tiks runāts par to, kā MI lietojumu sabalansēt ar kvalitatīvu mācīšanās pieredzi, nospraužot skaidras robežas un saglabājot cilvēcisko faktoru. |
14.00–14.45 | Doc. Daiga Kalniņa – LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes izglītības zinātņu un pedagoģisko inovāciju nodaļas docente Šī nodarbība iepazīstinās ar praktiskiem mākslīgā intelekta izmantošanas piemēriem, sākot no materiālu sagatavošanas līdz personalizētu mācību plānu izveidei. Tiks parādīts, kā šie rīki var atvieglot skolotāja ikdienu un uzlabot mācību procesu. Nodarbībā būs arī iespēja uzzināt, kā MI tehnoloģijas pielāgot dažādu skolēnu vajadzībām. |
15.00–15.45 | Inga Akmentiņa Smildziņa – vecāku organizācijas “Mammamuntetiem.lv” vadītāja, Ija Brammane – Cēsu 2. pamatskolas direktore Aplūkos būtiskākos sadarbības punktus, kas palīdz veidot produktīvu un savstarpēji atbalstošu mācību vidi. Tiks uzsvērts, kā laba komunikācija un kopīgi pieņemti lēmumi var stiprināt gan skolēnu mācīšanās motivāciju, gan skolotāju profesionalitāti. Sarunas gaitā dalībnieki iegūs praktiskus padomus, kā risināt nesaskaņas un veidot cieņpilnu, uz savstarpēju uzticēšanos balstītu sadarbību starp skolu un vecākiem. |
16.00–16.45 | Ph.D. Vjačeslavs Kaščejevs – Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes profesors un vadošais pētnieks Šajā sesijā tiks aplūkots, kā ikdienas mācību vielu sasaistīt ar reālo dzīvi, lai veicinātu skolēnu vēlmi mācīties. Tiks diskutēts, kā sabalansēt racionālus un radošus aspektus, lai mācības kļūtu iedvesmojošas un praktiski noderīgas. |
LU Uzņemšana
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Stendā iespējams saņemt konsultāciju un informatīvos materiālus |
Studiju iespējas ārvalstīs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par apmaiņas studijām un prakses mobilitāti ārvalstīs studiju laikā. |
LU reģionālās filiāles
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par studiju iespējām LU reģionālajās filiālēs.
|
LU pirmsstudiju centrs
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Stendā iespējams saņemt konsultācijas un informatīvos materiālus par sagatavošanas kursiem. |
LU Bibliotēka
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par LU bibliotēku. Aktivitātes, izmantojot LU bibliotēkas Misiņa bibliotēkas krājumu.
|
LU Studentu padome
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija par LU Studentu padomes darbību, ko tā dara, kā tajā iesaistīties un kādus ieguvumus tā dod. |
LU fonds
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Informācija un iespēja saņemt konsultāciju par pieejamajām stipendijām, pieteikšanās kārtību utt. Iejūties absolventa lomā |
Banku augstskola
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Individuālās sarunas un konsultācijas, iepazīstot Banku augstskolu, tās piedāvātās studiju programmas, starptautiskās studiju iespējas, studentu dzīvi un plānotajiem pasākumiem.
|
Piektdiena, 21. februāris
Par festivāla gaisotni rūpēsies valdzinošā skatuves moderatore, Radio TEV personība Lelde Ceriņa.
9.00 | Veram durvis! Festivāls sākas! |
9.40 | Sākam skanīgi, turpinām drosmīgi! – Festivāla rīta daļu ieskandina Latvijas Universitātes pūtēju orķestris diriģenta Jāna Puriņa vadībā. |
10.00 | No šī brīža varam sākt! – Ceļavārdus festivālam saka Latvijas Universitātes studiju prorektore Kristīne Strada-Rozenberga. |
10.05 | Kas tik viss te nenotiks! – Informācija par festivāla programmu un norisēm 21. februārī. |
10.10 | Mūzika, viktorīnas, informācija. |
10.30 | Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam – eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. |
10.45 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
11.00 | Tas nav īsts students, kurš nav... Reālu studentu stāsti par studentu sadzīvi, iespējām iesaistīties pašpārvaldē un piedalīties svarīgu lēmumu pieņemšanā – stāsta Latvijas Universitātes Studentu padome. |
10.20 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
11.45 | Dzīve pēc lekcijām turpinās... Ko darīt, kad lekcijas beigušās un ir laiks "īstajai dzīvei"? Dejas, dziesmas, sports, teātris mūzika, interesantas vietas Universitātē – kā pieteikties, kā piedalīties un kur meklēt domubiedrus jaunu hobiju apgūšanai vai esošo attīstīšanai. |
12.10 | Digitālie atkritumi – kā tos mazināt? Par e-paraksta iegūšanu un izmantošanu un kā nenoslīkt digitālo resursu straumē. |
12.30 | Mūzika, informācija, viktorīna |
13.15 | Skolu balvas erudīcijas spēle – Skolu balva ir Latvijas Universitātes pateicība skolām, kuras sagatavojušas visvairāk nākamo LU studentu. Skolu balvas pasniegšanas ceremoniju papildina erudīcijas spēle, kurā piedalās nominēto skolu 12. klašu skolēni. Nāc, atbalsti, jūti līdzi un palīdzi uzvarēt labākajam! |
14.15 | Muzikāls priekšnesums un Skolu balvu pasniegšana. Skolu balvas pasniedz LU rektors profesors Gundars Bērziņš un Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārā sekretāre Silvija Amatniece. |
14.45 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
15.30 | Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? – Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam – eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. |
15.50 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
17.00 | Paldies! Tiekamies rīt! |
Sestdiena, 22. februāris
Visus sveicina festivāla otrās dienas skatuves pavēlnieks un galvenā balss – Radio TEV ētera personība Lauris Zalāns.
10.00 | Veram durvis! Festivāls sākas! |
10.20 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
11.00 | Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam – eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. |
11.20 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
11.30 | Kā plānojot nākotni “nenošaut greizi”? Citāds stāsts par stipendijām un nākotnes plāniem. |
11.50 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
12.00 | Tas nav īsts students, kurš nav... Reālu studentu stāsti par studentu sadzīvi, iespējām iesaistīties pašpārvaldē un piedalīties svarīgu lēmumu pieņemšanā – stāsta Latvijas Universitātes Studentu padome. |
12.20 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
12.30 | Dzīve pēc lekcijām turpinās... Ko darīt, kad lekcijas beigušās un ir laiks "īstajai dzīvei"? Dejas, dziesmas, sports, teātris mūzika, interesantas vietas Universitātē – kā pieteikties, kā piedalīties un kur meklēt domubiedrus jaunu hobiju apgūšanai vai esošo attīstīšanai. |
12.50 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
13.30 | Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. |
13.50 | Mūzika, viktorīnas, informācija |
16.00 | Paldies! Tiekamies 2026. gadā! |
Iepazīsti humanitārās zinātnes, dodoties ceļojumā valodās un dažādās kultūrās, vēsturē un arheoloģijā, idejās un reliģijās kopā ar Humanitāro zinātņu fakultātes studentiem un mācībspēkiem.
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | CEĻO VALODĀS UN DAŽĀDĀS KULTŪRĀS Baltu valodas Angļu un skandināvu valodas Āzijas valodas Somugru valodas Slāvu valodas Vācu valoda |
21.02., 22.02. | CEĻO VĒSTURĒ UN ARHEOLOĢGIJĀ Spēle “Vēstures līnija” Ceļojums aizvēstures tehnoloģijās Latvijas senvietu un senlietu meklējumi Iespēja aplūkot Latvijas Vēstures insititūta pētnieku veidotu izstādi |
21.02., 22.02. | CEĻO IDEJĀS Spēle, kur spēlētājiem rotaļīgi jāparāda daudzpusīga filosofiskā erudīcija un abstraktā domāšana |
21.02., 22.02. | CEĻO RELIĢIJĀS Kopā ar teoloģijas un reliģijpētniecības studentiem un mācībspēkiem uzzināsi vairāk par to, kā tiek izprasta un praktizēta lūgšana dažādās reliģiskajās tradīcijās. |
MEDICĪNAS ZONA
Iepazīstināsim ar Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātes studiju programmām un iespējām, piedāvājot dažādas aktivitātes, eksperimentus un konsultācijas par studiju uzsākšanu.
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Veselības kontroles punkts Vitālo rādītāju mērīšana: arteriālais spiediens, pulss, skābekļa saturācijas noteikšana. 3. stāvs |
21.02., 22.02. | Praktisko iemaņu stiprināšanas punkts Iespēja apgūt pārsēju uzlikšanu un vēnozo katetru ievietošanu. 3. stāvs |
LU Rīgas 1. medicīnas koledža
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | IZZINI MEDICĪNU! Pasākuma laikā būs iespēja iegūt informāciju par LU Rīgas 1. medicīnas koledžā apgūstamajām profesijām: ārsta palīgs, farmaceita asistents, zobu tehniķis, zobārsta asistents, māsas palīgs, aprūpētājs.
3. stāvs |
LU Rīgas Medicīnas koledža
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Aizraujošās un izglītojošās aktivitātes sniegsim iespēju apgūt noderīgas prasmes un iepazīstināsim ar koledžā apgūstamajām profesijām.
3. stāvs |
IEPAZĪSTI PROFESIJAS!
Ikvienam interesentam būs iespēja iepazīt dažādas ar medicīnu saistītas profesijas.
Aicinām apmeklēt stendus:
- E. Gulbja Laboratorija
- Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīca
- Latvijas Jūras medicīnas centrs
- Rīgas Austrumu Klīniskā universitātes slimnīca
BIOLOĢIJAS ZONA
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Fizisko spēju izpēte un līdzsvara meistarība Meklēsim „supercilvēku”, lai noteiktu fizisko spēju robežas: noskaidrosim, cik spēcīgi ir plaukstu muskuļi, meklēsim cilvēku ar labu līdzsvaru. Cilvēku fizioloģijas katedra izmantos plaukstas dinamometru un līdzsvara testus. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Pārbaudi savu garšu! Nosaki, ko vari un ko nevari sajust ar savām garšas kārpiņām. Ar stripu testu palīdzību būs iespēja noteikt rūgtās garšas sajūtas iedzimtās īpatnības un saprast, kāpēc dažādiem cilvēkiem garšo dažādas lietas. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Uzņem foto! Bioloģijas fotostūrītī varēsi nofotografēties un dalīties ar uzņemtajām bildēm savos sociālajos tīklos, izmantojot tēmturi: #Biologi #Universs. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Kāds biologs es esmu? Skolēniem tiek iedots noteicējs ar dažādām bioloģijas nozarēm, un, izejot tam cauri, viņi nosaka, kura bioloģijas nozare viņiem ir piemērotākā. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Atklāj dabas skaistumu, mikroskopiski pētot augu uzbūvi Vai gribi ieraudzīt augu no iekšpuses? Iepazīsties ar augu lapām un tās krāsojošiem pigmentiem. Kā noteikt, cik tieši zaļas ir augu lapas? 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Augsnes dzīve Noskaidro, kādas augsnes ir sastopamas Latvijā; kāda ir augsnes ietekme uz veģetācijas dažādību; vai Latvijā ir melnzeme; kā augsne veidojas purvā. Noskaidro augsnes pētīšanas metodes. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Iejūties biotehnologa ādā! Vai augu šūna spēj pastāvēt tikai tad, ja tā ir daļa no auga? – Noteikti nē, biotehnologi prot augu šūnām likt augt ārpus auga laboratorijas trauciņos ar barotni, – atnāc un pats pamēģini pārstādīt šādas augu šūnas. LU biotehnoloģijas laboratorijā varēsi redzēt, kā fluorescē augu šūnas, kad tajās ievieto medūzas proteīnu, kā arī izpētīt, kā strādā bioreaktors. 4. stāvs |
ĶĪMIJAS ZONA
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Reakciju dinamikas stacija Iespēja uzzināt vairāk par apgriezeniskām oksidēšanās-reducēšanās reakcijām, kā arī iespēja pašam eksperimentāli noteikt reakcijas ātrumu. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Atklāj ķīmiķi sevī! Iespēja aizpildīt anketu (papīra vai interaktīvu), kas katru dalībnieku “sašķiro” pa dažādiem ķīmijas novirzieniem, atkarībā no katram piemītošajām rakstura īpašībām un rīcībām dažādās situācijās. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Ķīmija ikdienā Iespēja ieskatīties ikdienā sastopamo lietu ķīmiskajā pasaulē, sakārtojot objektus ar sastāvā esošo vielu ķīmiskajām formulām un pēc tam pārliecināties par savu zināšanu atbilstību realitātei. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Protonu KMR spektri Skolēniem iedod 3 molekulas un 3 kodolmagnētiskās rezonanses spektrus; skaitot protonus molekulās, jānosaka, kurai molekulai pieder kurš spektrs. 4. stāvs |
MEDICĪNAS ZONA
Iepazīstināsim ar Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātes studiju programmām un iespējām, piedāvājot dažādas aktivitātes, eksperimentus un konsultācijas par studiju uzsākšanu.
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Iepazīsties ar aptiekas simulāciju! 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Kurš medicīnas virziens tev ir tuvākais? Skolēniem būs iespēja atbildēt uz jautājumiem, lai noskaidrotu, kurš medicīnas virziens varētu būt saistošākais. 4. stāvs |
Latvijas Universitātes P. Stradiņa medicīnas koledža
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Uzzini vairāk par ārsta palīga / feldšera profesiju! Izmantojot mulāžu, piedalies simulācijas situācijā: iespēja veikt ārkārtas intubācijas procedūru; pilnveidot prasmes un praktiski izmēģināt, kā pareizi noņemt galvas aizsargķiveri traumu gadījumos; pielietot modulāro pārsēju un taktisko žņaugu neatliekamās situācijās; sniegt palīdzību aizrīšanās gadījumos – Heimliha paņēmiens. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Uzzini vairāk par radiologa asistenta profesiju! Diagnostiskās radioloģijas iespējas, metodes, digitālā attēla veidošanās principi, radiologa asistenta lielā nozīme izmeklējuma precizitātē un pacienta diagnostikā. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Uzzini vairāk par biomedicīnas laboranta profesiju! Praktiski varēs ielūkoties mikroskopiskajā pasaulē, kas ir apkārt un ikvienā no mums. Mikroskopā novērot savas asins šūnas, apskatīt savas baktērijas, kas iegūtas, ņemot paraugu no mutes. Ar mikroskopa kameru novērot savu roku, nagu un citu objektu stāvokli palielinājumā. Pārbaudīt savas rokas mazgāšanas prasmes ar UV gaismu. Novērot, kāds ir roku mikrobioloģiskais piesārņojums, neievērojot roku higiēnu. 4. stāvs |
21.02., 22.02. | Uzzini vairāk par podologa profesiju! Segmentārā doplerogrāfija / TBI tibio-brahiālā indeksa noteikšana; pēdas mērījumu veikšana, apavu un zeķu piemērotības noteikšana; iepazīstināšana ar podoloģisko aprūpes krēslu un podoloģiskās pēdu aprūpes instrumentiem; praktiski pēdu vingrinājumi, izmantojot piemērotu inventāru. 4. stāvs |
Iepazīsti jauno Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāti dažādu eksperimentu un spēļu veidā, uzzini par studiju programmām.
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | FIZIKA=LU Īsas ekskursijas pa EZTF fizikas un Lāzeru centra laboratorijām; aizraujošas viktorīnas Kahoot platformā, fizikas demonstrējumi un eksperimenti docētāju un studentu izpildījumā. Viesosies arī Cietvielu fizikas institūts, kas piedāvās fotostūrīti “Iejūties zinātnieka lomā!”, eksperimentu "Sprāgstošie burbuļi – ūdeņraža spēks"; varēsi arī uzzināt par enerģijas uzglabāšanu un MikroNano noslēpumus. Notiks Jauno Fiziķu skolas eksperimenti. 5. stāvs |
21.02., 22.02. | MATEMĀTIKA=LU Uzzpēlē šahu ar Matemātikas nodaļas profesoriem, kā arī piedalies citās Matemātikas nodaļas piedāvātajās aktivitātēs, kuras sagatavojuši Statistisko pētījumu un datu analīzes laboratorijas (SPDAL) darbinieki un Mazā matemātikas universitāte. 5. stāvs |
21.02., 22.02. | OPTOMETRIJA=LU Spēle "Mīts vai patiesība" un dažādas aktivitātes, kurās iesaistoties, varēs uzzināt vairāk par krāsu redzes uztveri un kā to novērtē optometristi. Spoiler alert: krāsu aklums nav aklums! |
21.02., 22.02. | DATORZINĀTNES=LU Virtuālā realitāte; SQL injekcija; Linux terminālis; tastatūras salikšana. Uztveres pētniecība un vizuālās ilūzijas EZTF Uztveres un kognitīvo sistēmu laboratorijas izpildījumā. 5. stāvs |
21.02., 22.02. | ĢEOLOĢIJA=LU Atrodi metāla rūdu, izmantojot savu telefonu! "Ierocies" viena kilometra dziļumā. Vai tu spēj izraisīt zemestrīci? Uzzini par mamutiem, trilobītiem un citiem organismiem, kā arī noskaidro, kādēļ ģeologi ir nepieciešami ēku būvniecības procesā. Aizraujošas aktivitātes kopā ar Ģeologu skolu. 5. stāvs |
21.02., 22.02. | ĢEOGRĀFIJA=LU Iepazīsti ģeogrāfijas daudzveidību piedaloties Kahoot viktorīnā. Atrodi amizantas vietas Latvijas kartē. Uzzini, ar ko pēc studijām nodarbojas ģeogrāfi. Nāc studēt LU ģeogrāfos! 5. stāvs |
21.02., 22.02. | ĢEOINFORMĀTIKA=LU Ģeo+Māksla+Zinātne+Tehnoloģijas |
21.02., 22.02. | VIDES ZINĀTNE=LU Vides zinātnes ABC. Hidroponikas stacijā uzzini, kā izaudzēt augus alternatīvā veidā! Izmēģini, kā darboties ar dažādam vides un telpu mērierīcēm. Atrodi savu nākamo "videnieka" darba vietu! Izaicini sevi vides rēbusos. Kopā ar Vides akadēmiju piektdien izpēti, cik vesela ir Latvijas augsne, savukārt sestdien iemācies atpazīt Latvijas invazīvos augus. 5. stāvs |
21.02., 22.02. | KULTŪRVIDES MANTOJUMS=LU Apskati kultūrvides mantojuma studiju laikā tapušo mākslas darbu izstādi! 5. stāvs |
Papildus aktivitātes
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Sarunas ar mācībspēkiem Satiec savu docētāju un uzzini par studiju iespējām Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātē. 5. stāvs |
21.02., 22.02. | EZTF Studentu pašpārvalde Uzzini, kā ir būt studentam no pašiem aktīvākajiem studentiem! |
21.02., 22.02. | Jauno Fiziķu skola Stendi, kuros jauniešiem būs iespēja izzināt fiziku caur dažādiem aizraujošiem eksperimentiem un demonstrējumiem. Demonstrējumi par gaismu: polarizatoru efektu novērošana, acs frekvences izškirtspējas mērīšana un mata biezuma noteikšana, izmantojot divkāršās spraugas eksperimentu. |
21.02., 22.02. | Mazā matemātikas universitāte (MMU) Metāla puzles - Vai vari atvienot divas detaļas un pēc tam salikt tās kopā? Nāc izmēģini un parunā ar studentiem par studiju dzīvi un iespējām iesaistīties MMU vadīšānā. Prof. A.Cibuļa kolekcijas spēles - Nāc un izmēģini vai vari atrisināt kādu no prof. Andreja Cibuļa kolekcijas spēlēm! |
21.02., 22.02. | Statistisko pētījumu un datu analīzes laboratorija (SPDAL) Ātrrēķināšana - sacenties ar citiem pasākuma apmeklētājiem un uzzini vai Tavs sniegums ir labākais Kā mākslīgais intelekts (AI) Tevi redz? - atnāc , nofotografējies un uzzini Varbūtību BINGO - pārbaudi savu intuīciju praksē. |
21.02., 22.02. | Vides akadēmija 21. februārī vispārēja informācija par aktuālajiem vides zinātnes pētījuma virzieniem un sabiedrības iesaisti. |
21.02., 22.02. | Ģeologu skola (kopā ar Ģeoloģijas nodaļu) Izpēti Latvijas ģeoloģiju videospēlē "Minecraft" – ierocies pazemē un atklāj metālu rūdas! |
Uzzini par studiju iespējām Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē no studentiem un mācībspēkiem.
Uzzini, cik aizraujošas var būt studijas Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē, piedaloties dažādās darbnīcās un klausoties studentu stāstos.
Piedzīvo interesantas un inovatīvas lietas, ko katra nodaļa izmanto savā studiju procesā!
PEDAGOĢIJA = LU
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Izglītības tehnoloģiju darbnīcas Izglītības tehnoloģiju darbnīcās iepazīsti un izmēģini spēkus darbojoties ar izglītojošajiem robotiem, virtuālo realitāti, dronu simulācijām, 3D druku un izglītojošajām spēlēm. Uzzini, kā to visu izmantojam mācību procesā! 6. stāvs |
21.02., 22.02. | Mācītspēks Iepazīsti “Mācītspēks” programmu un uzzini, kā viena gada laikā, darba vidē balstītās studijās iespējams kļūt par vispārējās izglītības skolotāju. Satiec programmas pārstāvjus un studentus, kuri dalīsies pieredzē par studiju procesu un pedagoga profesijas izvēli. 6. stāvs |
PSIHOLOĢIJA = LU
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Saruna ar Psiholoģijas nodaļas studentiem par to, cik forši ir studēt psiholoģiju. 6. stāvs |
21.02., 22.02. | Psiholoģijas darbnīca Izmēģini dažādas fizioloģisko mērījumu ierīces, ko izmanto testu veikšanā – nosaki savu ādas temperatūru, sirds ritmu u. c. mērījumus. Izmēģini elektroencefalogrāfa cepurīti, ar ko var noteikt smadzeņu aktivitāti. 6. stāvs |
MĀKSLA = LU
Iekāp mākslinieka kurpēs!
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Izmēģini spēkus grafikas darbnīcā kopā ar LU IZPF Mākslas nodaļas studentiem un uzzini vairāk par studijām Mākslas nodaļā! 6. stāvs |
LU IZPF Studentu pašpārvalde
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Iepazīsties ar LU IZPF Studentu pašpārvaldi, studentu dzīvi fakultātē un ārpusstudiju iespējām. 6. stāvs |
Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Interaktīvas spēlēs, praktiskas darbnīcas un “Studiju maratons” Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes studiju programmu iepazīšanai.
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
21.02. plkst. 15.00–15.30 | Biznesa imitācijas spēle “Dzērieni” Radi savu dzērienu zīmolu! Pārspēj citus un pārdod vairāk dzērienu, nekā tavi konkurenti. Kura komanda spēs ar reklāmas un cenu politikas palīdzību iegūt lielākus panākumus? Noskaidro to biznesa imitācijas spēlē, ko savā studiju procesā izspēlē arī ekonomikas un finanšu studenti. |
21.02. plkst. 15.45–17.15 22.02. plkst. 12.00–13.30 | Praktiskā darbnīca “Industriālās inženierijas un ergonomikas nozīme mūsdienu biznesā” Izzini pieredzes stāstus un risini praktiskus uzdevumus! Nosaki darba slodzi, izmantojot ergonomikas mērinstrumentus. Salīdzini mērījumu rezultātus, veic analīzi, uzzini, kā ergonomika var veicināt biznesa efektivitāti, bet tu pats – uzlabot savu mācību vai darba vietu. 7. stāvs |
21.02., 22.02. | Medijpratības spēle “Izlauzies no Sociālo mediju džungļiem!” Iejūties digitālā detektīva lomā un izlauzies no sociālo mediju informācijas džungļiem! Sociālo mediju vidē mūsdienās ir ļoti daudz informācijas, kuru bieži vien nav viegli kritiski izvērtēt. Šī spēle piedāvā iespēju ne tikai izklaidēt sevi, bet arī pārbaudīt un papildināt savas zināšanas par aktuālajām informācijas manipulācijas tendencēm. 7. stāvs |
21.02., 22.02. | Mediju studija “Dombura vai Dragiļevas ādā” Paņem rokā mikrofonu, izmēģini aktivitāti “Dombura vai Dragiļevas ādā” un uz īsu brīdi kļūsti par spraigas diskusijas moderatoru vai asprātīgu žurnālistu. Ierunā aizkadra balsi savai reklāmai vai raidījumam “pop-up” skaņu ierakstu studijā. 7. stāvs |
21.02., 22.02. | Radi rakstu kopā ar žurnāla “Avantūra” komandu! Šī aktivitāte dos tev iespēju iejusties žurnālista lomā, aktualizējot sabiedrībai nozīmīgu tēmu vai daloties ar savām pārdomām kādā jautājumā. Labākais darbs tiks publicēts ESZF studentu veidotā žurnāla “Avantūra” aprīļa numurā. 7. stāvs |
Juridiskā fakultāte
Iepazīsti Juridiskās fakultātes studiju programmas, apskati, kā norisinās tiesas process un kā strādā izmeklētāji.
Aktivitātes nosaukums un apraksts | |
21.02., 22.02. | Nozieguma vieta 7. stāvs |
21.02., 22.02. | Atrodi noziedznieku 7. stāvs |
21.02 plkst. 11.00, 14.00, 17.00 un 22.02 plkst. 12.00 un 14.00 | Tiesas procesa simulācija Iepazīsti, kā darbojas tiesa un kā tiek pieņemti taisnīgi lēmumi. Iespēja redzēt, kā dalībnieki kļūst par prokuroru, advokātu, tiesnesi vai liecinieku. Kā tiek pētīti pierādījumi un uzklausītas dalībnieku liecības. 7. stāvs, 725. telpa |
21.02., 22.02. | Pārbaudi sevi! 7. stāvs |
22.02. | Iepazīsti izmeklētāju aizraujošo ikdienu! Uzzini, kā tiek izmantoti daktiloskopijas principi noziegumu izmeklēšanā. Iespēja izpētīt dažādus pirkstu nospiedumus un izveidot savu pirksta vai delnas nospiedumu, izmantojot daktilokartes. 7. stāvs |