Iespaidīgākais studiju festivāls Universs@LU skolēniem, skolotājiem un vecākiem – jau 2025. gada februārī! Latvijas Universitāte (LU) divu dienu garumā piedāvās ikvienam interesentam izzināt studiju iespējas, iepazīt LU Akadēmisko centru un iejusties studenta lomā, piedaloties dažādās aktivitātēs. Piedzīvo Universs@LU festivālu 2025. gada 21.–22. februārī – piektdien no plksten 9.00 līdz 18.00, sestdien no pulksten 10.00 līdz 16.00. Kur? LU Akadēmiskā centra Zinātņu mājā Jelgavas ielā 3, Rīgā.

Izjūti LU daudzveidību – izzini dabaszinātnes, iepazīsti sociālās zinātnes, pārbaudi savas zināšanas humanitārajās zinātnēs un mākslā, pilnveido sevi medicīnas un veselības zinātnēs! 

 

 

PROGRAMMA

Radio Naba

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.
  • Ieskats Radio NABA spējās un iespējās
  • Meistarklase vinila plašu atskaņošanas meistarībā

LU Sporta centrs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Informācija par sporta studiju iespējām, finansiālu atbalstu augsta līmeņa sportistiem un fizisko aktivitāšu piedāvājumu.

  • Bumbas mešana grozā
  • Lēciena mērīšana
  • Florbola meistarības pārbaudījums

LU Kultūras centrs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Informācija par Latvijas Universitātes amatiermākslas kolektīviem, jauno dalībnieku uzņemšanu un LU Kultūras centra darbību.

  • Amatiermākslas kolektīvu meistarklases un interesentu iesaiste dažādos radošos procesos (māksla, mūzika, deja, teātris u. c.)
  • Brīvpieejas klavieres (nāc un muzicē)
  • Kultūras laimes rats
 

LU Karjeras centrs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Informācija par LU Karjeras centra atbalstu topošajiem studentiem.

  • Darbnīca “Mana ideālā karjera”
  • Informatīvs/konsultatīvs stends "Kā varu zināt, kura ir mana profesija?"
 

Inovāciju un akselerācijas centrs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Stends, kur var uzzināt par Inovāciju un akselerācijas centra pasākumiem un programmām.

  • OpenLab darbnīca
  • Biznesa ideju ģenerēšana pie IAC stenda
 

LU Muzejs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Ar izstādes un aktivitāšu palīdzību iepazīsti daudzveidīgo LU Muzeja krājumu.

  • "Kurš mēneša priekšmets esi tu?" – priekšmetu attēlu kopēšana ar gaismas kastes palīdzību
  • "Izveido savu herbāriju" – meistarklase herbārija veidošanā
  • "Ieskaties tuvumā–tālumā muzeja krājumā" – darbošanās ar mikroskopiem, lupām un teleskopu
 

21.02.

Palutināsim skolotājus!
Festivāla pirmajā dienā īpaša zona būs skolotājiem – Zinātņu mājas 1. stāvā, tikai skolotājiem būs iespēja baudīt kafiju un uzkodas, kā arī satikt LU izglītības un psiholoģijas ekspertus un pārrunāt sev svarīgus jautājumus. Skolotāju istabā būs iespēja diskutēt par skolotāja darbu – kā iegūt labsajūtu un neizdegt, kā tehnoloģijas izmantot savā labā un izmantot kā palīgu mācību stundās, kāpēc svarīgi pievērsties ētikai un palīdzēt skolēniem tapt par labākiem cilvēkiem, un kā skolotājam būt pārmaiņu nesējam.

LaiksEksperts un tēma
9.00–9.40

Marika Melne – "Apdāvināto bērnu fakultatīvā skola" pedagoģe, Rīgas 45. vidusskolas fizikas un dabaszinību skolotāja, LU doktorante
Kā atbalstīt talantīgos skolēnus?

Apdāvināti un talantīgi skolēni bieži ir apveltīti ar īpašām vajadzībām, kuru savlaicīga atpazīšana un mērķtiecīgs atbalsts veicina viņu potenciāla attīstību. Dažādi iekšējie un ārējie faktori var gan sekmēt, gan kavēt apdāvinātības izaugsmi, un ir būtiski saprast, kāpēc un kā ar tiem vajadzētu strādāt. Nodarbībā tiks piedāvāti risinājumu piemēri šo bērnu pilnvērtīgai attīstībai, kas balstīti praktiskā pieredzē.

10.00–10.45

Baldones vidusskolas atbalsta komanda – balvas "Latvijas Gada skolotājs 2024" nominācijā "Skolas atbalsta komanda" ieguvēji
Speciālā un iekļaujošā izglītība

Baldones vidusskolas komanda dalīsies pieredzē par iekļaujošas mācību vides veidošanu, akcentējot atbalsta sistēmu, prevencijas programmām un individuālajiem izglītības plāniem. Diskusijā tiks uzsvērta arī emocionāli atbalstošas attieksmes nozīme, vienlaikus atklājot gan veiksmīgus risinājumus, gan reālus izaicinājumus. 

11.00–11.45

Ildze Čakāne – LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra pētniece. Matemātikas skolotāja.
Kā veicināt skolēnu motivāciju mācīties?

Šajā sesijā tiks aplūkoti praktiski veidi, kā palīdzēt skolēniem saglabāt interesi un prieku mācībās. Dalībnieki uzzinās, kā skolotāju un vecāku atbalsts, kā arī droša, iekļaujoša vide var veicināt pozitīvu attieksmi pret mācīšanos. Tiks piedāvātas idejas un risinājumi, kas uzlabo skolēnu motivāciju, vienlaikus attīstot viņu pašapziņu un atbildību par mācību procesu.

12.00–12.45

Inga Pāvula – supervizore, izglītības eksperte
No “jā” līdz “nē” – kā noteikt veselīgas robežas darba dzīvē?

Šajā sarunā dalībnieki tiks aicināti domāt un sarunāties par to, kā darbā noteikt un saglabāt veselīgas robežas, lai novērstu izdegšanu un uzturētu emocionālo un fizisko labsajūtu. Tiks aplūkoti veidi, kā atteikties no pārmērīgām prasībām un prasīt nepieciešamo atbalstu, lai darbs nenonāktu līdz slogam, saglabājot interesi un motivāciju turpināt strādāt skolā.

13.00–13.45

Dr. paed. Sanita Baranova – LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātēs vadošā pētniece un asociētā profesore.
Mākslīgais intelekts izglītības sistēmā

Mākslīgais intelekts (MI) izglītībā strauji maina ierasto mācīšanas-mācīšanās pieeju, ietekmē skolēnu mācīšanās paradumus, izaicinot skolotājus pielāgoties tehnoloģiju attīstībai. Šajā sesijā tiks runāts par to, kā MI lietojumu sabalansēt ar kvalitatīvu mācīšanās pieredzi, nospraužot skaidras robežas un saglabājot cilvēcisko faktoru.

14.00–14.45

Doc. Daiga Kalniņa – LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes izglītības zinātņu un pedagoģisko inovāciju nodaļas docente
Mākslīgais intelekts skolotāja ikdienā

Šī nodarbība iepazīstinās ar praktiskiem mākslīgā intelekta izmantošanas piemēriem, sākot no materiālu sagatavošanas līdz personalizētu mācību plānu izveidei. Tiks parādīts, kā šie rīki var atvieglot skolotāja ikdienu un uzlabot mācību procesu. Nodarbībā būs arī iespēja uzzināt, kā MI tehnoloģijas pielāgot dažādu skolēnu vajadzībām.

15.0015.45

Inga Akmentiņa Smildziņa – vecāku organizācijas “Mammamuntetiem.lv” vadītāja, Ija Brammane – Cēsu 2. pamatskolas direktore
Skola un vecāki: Kā veidot veiksmīgu sadarbību?

Aplūkos būtiskākos sadarbības punktus, kas palīdz veidot produktīvu un savstarpēji atbalstošu mācību vidi. Tiks uzsvērts, kā laba komunikācija un kopīgi pieņemti lēmumi var stiprināt gan skolēnu mācīšanās motivāciju, gan skolotāju profesionalitāti. Sarunas gaitā dalībnieki iegūs praktiskus padomus, kā risināt nesaskaņas un veidot cieņpilnu, uz savstarpēju uzticēšanos balstītu sadarbību starp skolu un vecākiem.

16.0016.45

Ph.D. Vjačeslavs Kaščejevs – Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes profesors un vadošais pētnieks
Skolotāj, bet kur man šito dzīvē vajadzēs?

Šajā sesijā tiks aplūkots, kā ikdienas mācību vielu sasaistīt ar reālo dzīvi, lai veicinātu skolēnu vēlmi mācīties. Tiks diskutēts, kā sabalansēt racionālus un radošus aspektus, lai mācības kļūtu iedvesmojošas un praktiski noderīgas.

 

LU Uzņemšana

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Stendā iespējams saņemt konsultāciju un informatīvos materiālus


Studiju iespējas ārvalstīs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Informācija par apmaiņas studijām un prakses mobilitāti ārvalstīs studiju laikā.


LU reģionālās filiāles

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Informācija par studiju iespējām LU reģionālajās filiālēs.

  • Informācija par studiju iespējām, uzņemšanu, informatīvo materiālu dalīšana
  • Spēle "Atmini filiāļu pilsētas" iespēja pārbaudīt savas zināšanas par Latvijas pilsētām, uzzinot, kurās ir LU reģionālās filiāles


LU pirmsstudiju centrs

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Stendā iespējams saņemt konsultācijas un informatīvos materiālus par sagatavošanas kursiem.
 

LU Bibliotēka

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Informācija par LU bibliotēku. Aktivitātes, izmantojot LU bibliotēkas Misiņa bibliotēkas krājumu.

  • Atpazīsti latviešu autoru rokrakstus
  • Meklē rakstos un spēlē spēles
  • Daudzpusīgās personības


LU Studentu padome

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Informācija par LU Studentu padomes darbību, ko tā dara, kā tajā iesaistīties un kādus ieguvumus tā dod.


LU fonds

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Informācija un iespēja saņemt konsultāciju par pieejamajām stipendijām, pieteikšanās kārtību utt.

Iejūties absolventa lomā
Interaktīvs pašportretu spogulis ar iespēju nosūtīt foto uz epastu. Ievietojot foto sociālajos tīklos izmantojot #NaudaStudijam; #loveLUfonds un ietagojot @LUfonds, iespēja saņemt pārsteiguma balvu.

 

Banku augstskola

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Individuālās sarunas un konsultācijas, iepazīstot Banku augstskolu, tās piedāvātās studiju programmas, starptautiskās studiju iespējas, studentu dzīvi un plānotajiem pasākumiem.

  • Konkurss “Noturi līdzsvaru finansēs!” – iespēja jebkuram interesentam pārbaudīt savus spēkus un laimēt piemiņas lietas no Banku augstskolas.
 

Piektdiena, 21. februāris

Par festivāla gaisotni rūpēsies valdzinošā skatuves moderatore, Radio TEV personība Lelde Ceriņa

9.00Veram durvis! Festivāls sākas! 
9.40Sākam skanīgi, turpinām drosmīgi! Festivāla rīta daļu ieskandina Latvijas Universitātes pūtēju orķestris diriģenta Jāna Puriņa vadībā.
10.00No šī brīža varam sākt! – Ceļavārdus festivālam saka Latvijas Universitātes studiju prorektore Kristīne Strada-Rozenberga.
10.05Kas tik viss te nenotiks! – Informācija par festivāla programmu un norisēm 21. februārī.
10.10Mūzika, viktorīnas, informācija. 
10.30Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam – eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. 
10.45Mūzika, viktorīnas, informācija
11.00Tas nav īsts students, kurš nav... Reālu studentu stāsti par studentu sadzīvi, iespējām iesaistīties pašpārvaldē un piedalīties svarīgu lēmumu pieņemšanā – stāsta Latvijas Universitātes Studentu padome.
10.20Mūzika, viktorīnas, informācija
11.45Dzīve pēc lekcijām turpinās... Ko darīt, kad lekcijas beigušās un ir laiks "īstajai dzīvei"? Dejas, dziesmas, sports, teātris mūzika, interesantas vietas Universitātē – kā pieteikties, kā piedalīties un kur meklēt domubiedrus jaunu hobiju apgūšanai vai esošo attīstīšanai. 
12.10Digitālie atkritumi – kā tos mazināt? Par e-paraksta iegūšanu un izmantošanu un kā nenoslīkt digitālo resursu straumē. 
12.30Mūzika, informācija, viktorīna
13.15Skolu balvas erudīcijas spēle – Skolu balva ir Latvijas Universitātes pateicība skolām, kuras sagatavojušas visvairāk nākamo LU studentu. Skolu balvas pasniegšanas ceremoniju papildina erudīcijas spēle, kurā piedalās nominēto skolu 12. klašu skolēni. Nāc, atbalsti, jūti līdzi un palīdzi uzvarēt labākajam! 
14.15Muzikāls priekšnesums un Skolu balvu pasniegšana. Skolu balvas pasniedz LU rektors profesors Gundars Bērziņš un Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārā sekretāre Silvija Amatniece.
14.45Mūzika, viktorīnas, informācija
15.30Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? – Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam – eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. 
15.50Mūzika, viktorīnas, informācija
17.00Paldies! Tiekamies rīt! 
 

Sestdiena, 22. februāris

Visus sveicina festivāla otrās dienas skatuves pavēlnieks un galvenā balss – Radio TEV ētera personība Lauris Zalāns.

10.00Veram durvis! Festivāls sākas! 
10.20 Mūzika, viktorīnas, informācija
11.00Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam – eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. 
11.20Mūzika, viktorīnas, informācija
11.30Kā plānojot nākotni “nenošaut greizi”? Citāds stāsts par stipendijām un nākotnes plāniem. 
11.50Mūzika, viktorīnas, informācija
12.00Tas nav īsts students, kurš nav... Reālu studentu stāsti par studentu sadzīvi, iespējām iesaistīties pašpārvaldē un piedalīties svarīgu lēmumu pieņemšanā – stāsta Latvijas Universitātes Studentu padome.
12.20Mūzika, viktorīnas, informācija
12.30Dzīve pēc lekcijām turpinās... Ko darīt, kad lekcijas beigušās un ir laiks "īstajai dzīvei"? Dejas, dziesmas, sports, teātris mūzika, interesantas vietas Universitātē – kā pieteikties, kā piedalīties un kur meklēt domubiedrus jaunu hobiju apgūšanai vai esošo attīstīšanai. 
12.50Mūzika, viktorīnas, informācija
13.30Kā tikt cauri uzņemšanas labirintam? Vērtīgi padomi uzņemšanas laikam eksāmeni, dokumenti, pieteikšanās process, rezultātu saņemšana, apstiprināšana u. c. 
13.50Mūzika, viktorīnas, informācija
16.00Paldies! Tiekamies 2026. gadā! 
   

Iepazīsti humanitārās zinātnes, dodoties ceļojumā valodās un dažādās kultūrās, vēsturē un arheoloģijā, idejās un reliģijās kopā ar Humanitāro zinātņu fakultātes studentiem un mācībspēkiem.

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

CEĻO VALODĀS UN DAŽĀDĀS KULTŪRĀS 

Baltu valodas
Iespēja ieskatīties latviešu valodas pagātnē, tagadnē un nākotnē. Pagātne – minēsim vecvārdus, ieskatīsimies dialektu leksikā, salīdzināsim latviešu un lietuviešu valodu, tagadne – veidosim radošu uzdevumu – dzejoli postmodernisma stilā, nākotne – ieskatīsimies datorlingvistikas iespējās.

Klasiskās valodas, jaungrieķu valoda
Meklēsim sengrieķu un latīņu valodas vārdu saknes modernajā terminoloģijā, šifrēsim romiešu skaitļus, iepazīsimies ar sengrieķu un jaungrieķu valodas alfabētu, tulkosim latīņu spārnotos teicienus.

Romāņu valodas
Spēlēsimies ar valodu – spēlējoties mācīsimies valodu (franču, itāļu, spāņu u. c.). Mūsdienu literatūrā ir daudz paņēmienu, kā to darīt. Interesanta pieeja ir kaligrammas jeb grafiskie dzejoļi. Izveidosim attēlu, kas atspoguļo dzejas saturu.

Angļu un skandināvu valodas
Izzināsim angļu un skandināvu valodas pagātnē un mūsdienās: dosimies interaktīvā ceļojumā pa angļu un norvēģu valodas vārdiem, skaidrojot gan to mitoloģisko izcelsmi, gan mūsdienu izmantojumu, sacentīsimies mēles mežģu izrunā uz ātrumu.

Āzijas valodas 
Mini ceļojums pa Austrumāziju un arābu pasauli! Parādīsim un pastāstīsim par to, cik dažādas var būt valodas, rakstības un ar to saistītās kultūras šajos reģionos, kā arī kopā minēsim, no kurienes nākuši slaveni teicieni un parunas.

Somugru valodas 
Kopā ar mūsu studentiem būs iespēja noskaidrot, vai vari atpazīt kādu somugru valodu un vai zini, kuri no mūsu kaimiņiem tā runā? Kuri ikdienā lietojami vārdi ir aizgūti no somugru valodām un ko somugri aizguvuši no mums.

Slāvu valodas
Ceļojums slāvu valodās: interaktīvas spēles – uzmini poļu vai čehu pilsētu, atrisini mīklu, “nogaršo” čehu un poļu nacionālās virtuves ēdienus.

Vācu valoda
Iespēja piedalīties viktorīnā par vācu valodu un vāciski runājošām valstīm, veikt mēles mežģus u. c.

2. stāvs, 201. telpa

21.02., 22.02.

CEĻO VĒSTURĒ UN ARHEOLOĢGIJĀ 

Spēle “Vēstures līnija”
Iespēja izzināt dažādus vēstures notikumus un to periodizāciju.

Ceļojums aizvēstures tehnoloģijās
Keramikas izgatavošanas, krama apstrādes, miltu beršanas un uguns iegūšanas tehnoloģiju darbnīca. LU HZF pētnieku vadībā interesentiem būs iespēja veikt praktiskus izmēģinājumus, kas atklās zemkopības aizsākumus Baltijā un šo procesu mūsdienu izpētes iespējas.

Latvijas senvietu un senlietu meklējumi
Ar kartes un attēlu palīdzību atklāj, kādas senvietas un senlietas atrodamas Latvijas teritorijā.

Iespēja aplūkot Latvijas Vēstures insititūta pētnieku veidotu izstādi
"Akmens laikmeta prasmīgās rokas", kas veltīta kaula, iežu, māla un dzintara apstrādes tehnikām un tehnoloģijām akmens laikmetā mūsdienu Latvijas teritorijā.

2. stāvs, 202. telpa

21.02., 22.02.

CEĻO IDEJĀS

Spēle, kur spēlētājiem rotaļīgi jāparāda daudzpusīga filosofiskā erudīcija un abstraktā domāšana
Atpazīsti jēdzienus, citātu autorus, kā arī atrisini loģikas puzli. Sarunās ar klātesošajiem filosofiem būs iespēja gūt norādes un kontekstu skices, lai ne tikai palīdzētu tikt pie atbildes, bet gūtu arī izglītojoši izklaidējošu ieskatu filosofijai raksturīgajās problēmsituāciju risināšanas metodēs.

2. stāvs, 202. telpa

21.02., 22.02.

CEĻO RELIĢIJĀS

Kopā ar teoloģijas un reliģijpētniecības studentiem un mācībspēkiem uzzināsi vairāk par to, kā tiek izprasta un praktizēta lūgšana dažādās reliģiskajās tradīcijās.

2. stāvs, 202. telpa

 

 

MEDICĪNAS ZONA

Iepazīstināsim ar Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātes studiju programmām un iespējām, piedāvājot dažādas aktivitātes, eksperimentus un konsultācijas par studiju uzsākšanu.

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Veselības kontroles punkts
Vitālo rādītāju mērīšana: arteriālais spiediens, pulss, skābekļa saturācijas noteikšana.

3. stāvs
21.02., 22.02.              Praktisko iemaņu stiprināšanas punkts
Iespēja apgūt pārsēju uzlikšanu un vēnozo katetru ievietošanu.

3. stāvs
 

LU Rīgas 1. medicīnas koledža

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

IZZINI MEDICĪNU!
Darbojies praktiski un izmēģini spēkus no pirmās palīdzības sniegšanas līdz pat zoba anatomiskās formas modelēšanai!

Pasākuma laikā būs iespēja iegūt informāciju par LU Rīgas 1. medicīnas koledžā apgūstamajām profesijām: ārsta palīgs, farmaceita asistents, zobu tehniķis, zobārsta asistents, māsas palīgs, aprūpētājs.

  • Pirmās palīdzības ABC pamatprincipu demonstrējumi
  • Zoba anatomiskās formas modelēšana
  • Augu preparātu prezentācija un atpazīšana

3. stāvs

 

LU Rīgas Medicīnas koledža

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.                 

Aizraujošās un izglītojošās aktivitātes sniegsim iespēju apgūt noderīgas prasmes un iepazīstināsim ar koledžā apgūstamajām profesijām.

  • Ārsta palīgs apmeklētājiem demonstrēs intubāciju, asins apturēšanu
  • Masāža un hidroterapija, izloze – iespēja laimēt ātro masāžu plecu un apkakles zonai
  • Optometrista asistents. Piemērotāko briļļu piemeklēšana, skatoties pēc sejas formas, ultraskaņas briļļu tīrīšana

3. stāvs

 

IEPAZĪSTI PROFESIJAS!

Ikvienam interesentam būs iespēja iepazīt dažādas ar medicīnu saistītas profesijas.

Aicinām apmeklēt stendus:

  • E. Gulbja Laboratorija
  • Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīca
  • Latvijas Jūras medicīnas centrs
  • Rīgas Austrumu Klīniskā universitātes slimnīca
   

BIOLOĢIJAS ZONA

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.       Fizisko spēju izpēte un līdzsvara meistarība
Meklēsim „supercilvēku”, lai noteiktu fizisko spēju robežas: noskaidrosim, cik spēcīgi ir plaukstu muskuļi, meklēsim cilvēku ar labu līdzsvaru. Cilvēku fizioloģijas katedra izmantos plaukstas dinamometru un līdzsvara testus.

4. stāvs
21.02., 22.02. Pārbaudi savu garšu!
Nosaki, ko vari un ko nevari sajust ar savām garšas kārpiņām. Ar stripu testu palīdzību būs iespēja noteikt rūgtās garšas sajūtas iedzimtās īpatnības un saprast, kāpēc dažādiem cilvēkiem garšo dažādas lietas.

4. stāvs
21.02., 22.02. Uzņem foto!
Bioloģijas fotostūrītī varēsi nofotografēties un dalīties ar uzņemtajām bildēm savos sociālajos tīklos, izmantojot tēmturi: #Biologi #Universs.

4. stāvs
21.02., 22.02. Kāds biologs es esmu?
Skolēniem tiek iedots noteicējs ar dažādām bioloģijas nozarēm, un, izejot tam cauri, viņi nosaka, kura bioloģijas nozare viņiem ir piemērotākā.

4. stāvs
21.02., 22.02. Atklāj dabas skaistumu, mikroskopiski pētot augu uzbūvi
Vai gribi ieraudzīt augu no iekšpuses? Iepazīsties ar augu lapām un tās krāsojošiem pigmentiem. Kā noteikt, cik tieši zaļas ir augu lapas?

4. stāvs
21.02., 22.02.Augsnes dzīve
Noskaidro, kādas augsnes ir sastopamas Latvijā; kāda ir augsnes ietekme uz veģetācijas dažādību; vai Latvijā ir melnzeme; kā augsne veidojas purvā. Noskaidro augsnes pētīšanas metodes.

4. stāvs
21.02., 22.02.Iejūties biotehnologa ādā!
Vai augu šūna spēj pastāvēt tikai tad, ja tā ir daļa no auga? – Noteikti nē, biotehnologi prot augu šūnām likt augt ārpus auga laboratorijas trauciņos ar barotni, – atnāc un pats pamēģini pārstādīt šādas augu šūnas. LU biotehnoloģijas laboratorijā varēsi redzēt, kā fluorescē augu šūnas, kad tajās ievieto medūzas proteīnu, kā arī izpētīt, kā strādā bioreaktors.

4. stāvs

 

ĶĪMIJAS ZONA 

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.       Reakciju dinamikas stacija
Iespēja uzzināt vairāk par apgriezeniskām oksidēšanās-reducēšanās reakcijām, kā arī iespēja pašam eksperimentāli noteikt reakcijas ātrumu.

4. stāvs
21.02., 22.02. Atklāj ķīmiķi sevī!
Iespēja aizpildīt anketu (papīra vai interaktīvu), kas katru dalībnieku “sašķiro” pa dažādiem ķīmijas novirzieniem, atkarībā no katram piemītošajām rakstura īpašībām un rīcībām dažādās situācijās.

4. stāvs
21.02., 22.02. Ķīmija ikdienā
Iespēja ieskatīties ikdienā sastopamo lietu ķīmiskajā pasaulē, sakārtojot objektus ar sastāvā esošo vielu ķīmiskajām formulām un pēc tam pārliecināties par savu zināšanu atbilstību realitātei.

4. stāvs
21.02., 22.02. Protonu KMR spektri
Skolēniem iedod 3 molekulas un 3 kodolmagnētiskās rezonanses spektrus; skaitot protonus molekulās, jānosaka, kurai molekulai pieder kurš spektrs.

4. stāvs
 

MEDICĪNAS ZONA

Iepazīstināsim ar Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātes studiju programmām un iespējām, piedāvājot dažādas aktivitātes, eksperimentus un konsultācijas par studiju uzsākšanu.

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.  

Iepazīsties ar aptiekas simulāciju! 
Šīs aktivitātes laikā dalībniekiem būs iespēja iejusties farmaceita lomā un iepazīties ar aptiekas darba ikdienu interaktīvā simulācijas vidē. Simulācija ļaus apgūt farmaceitiskās konsultācijas pamatprincipus, izprast zāļu pārvaldību un klientu apkalpošanas nianses. Dalībnieki praktiski pielietos zināšanas par medikamentiem un farmaceitiskajām precēm, veicot klientu apkalpošanu un izvēloties piemērotākos risinājumus klientu veselības problēmām. Šī pieredze veicina izpratni par farmaceita profesiju un sniedz praktiskas iemaņas drošā un kontrolētā vidē.

4. stāvs

21.02., 22.02.Kurš medicīnas virziens tev ir tuvākais?
Skolēniem būs iespēja atbildēt uz jautājumiem, lai noskaidrotu, kurš medicīnas virziens varētu būt saistošākais.

4. stāvs
 

Latvijas Universitātes P. Stradiņa medicīnas koledža

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.       Uzzini vairāk par ārsta palīga / feldšera profesiju!
Izmantojot mulāžu, piedalies simulācijas situācijā: iespēja veikt ārkārtas intubācijas procedūru; pilnveidot prasmes un praktiski izmēģināt, kā pareizi noņemt galvas aizsargķiveri traumu gadījumos; pielietot modulāro pārsēju un taktisko žņaugu neatliekamās situācijās; sniegt palīdzību aizrīšanās gadījumos – Heimliha paņēmiens.

4. stāvs
21.02., 22.02. Uzzini vairāk par radiologa asistenta profesiju!
Diagnostiskās radioloģijas iespējas, metodes, digitālā attēla veidošanās principi, radiologa asistenta lielā nozīme izmeklējuma precizitātē un pacienta diagnostikā.

4. stāvs
21.02., 22.02. Uzzini vairāk par biomedicīnas laboranta profesiju!
Praktiski varēs ielūkoties mikroskopiskajā pasaulē, kas ir apkārt un ikvienā no mums. Mikroskopā novērot savas asins šūnas, apskatīt savas baktērijas, kas iegūtas, ņemot paraugu no mutes. Ar mikroskopa kameru novērot savu roku, nagu un citu objektu stāvokli palielinājumā. Pārbaudīt savas rokas mazgāšanas prasmes ar UV gaismu. Novērot, kāds ir roku mikrobioloģiskais piesārņojums, neievērojot roku higiēnu.

4. stāvs
21.02., 22.02. Uzzini vairāk par podologa profesiju!
Segmentārā doplerogrāfija / TBI tibio-brahiālā indeksa noteikšana; pēdas mērījumu veikšana, apavu un zeķu piemērotības noteikšana; iepazīstināšana ar podoloģisko aprūpes krēslu un podoloģiskās pēdu aprūpes instrumentiem; praktiski pēdu vingrinājumi, izmantojot piemērotu inventāru.

4. stāvs

 

Iepazīsti jauno Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāti dažādu eksperimentu un spēļu veidā, uzzini par studiju programmām.

 

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.FIZIKA=LU
Īsas ekskursijas pa EZTF fizikas un Lāzeru centra laboratorijām; aizraujošas viktorīnas Kahoot platformā, fizikas demonstrējumi un eksperimenti docētāju un studentu izpildījumā. Viesosies arī Cietvielu fizikas institūts, kas piedāvās fotostūrīti “Iejūties zinātnieka lomā!”, eksperimentu "Sprāgstošie burbuļi – ūdeņraža spēks"; varēsi arī uzzināt par enerģijas uzglabāšanu un MikroNano noslēpumus. Notiks Jauno Fiziķu skolas eksperimenti.

5. stāvs
21.02., 22.02.MATEMĀTIKA=LU
Uzzpēlē šahu ar Matemātikas nodaļas profesoriem, kā arī piedalies citās Matemātikas nodaļas piedāvātajās aktivitātēs, kuras sagatavojuši Statistisko pētījumu un datu analīzes laboratorijas (SPDAL) darbinieki un Mazā matemātikas universitāte.

5. stāvs
21.02., 22.02.OPTOMETRIJA=LU
Spēle "Mīts vai patiesība" un dažādas aktivitātes, kurās iesaistoties, varēs uzzināt vairāk par krāsu redzes uztveri un kā to novērtē optometristi. Spoiler alert: krāsu aklums nav aklums!
21.02., 22.02.DATORZINĀTNES=LU
Virtuālā realitāte; SQL injekcija; Linux terminālis; tastatūras salikšana.
Uztveres pētniecība un vizuālās ilūzijas EZTF Uztveres un kognitīvo sistēmu laboratorijas izpildījumā.

5. stāvs
21.02., 22.02.ĢEOLOĢIJA=LU
Atrodi metāla rūdu, izmantojot savu telefonu! "Ierocies" viena kilometra dziļumā. Vai tu spēj izraisīt zemestrīci? Uzzini par mamutiem, trilobītiem un citiem organismiem, kā arī noskaidro, kādēļ ģeologi ir nepieciešami ēku būvniecības procesā. Aizraujošas aktivitātes kopā ar Ģeologu skolu.

5. stāvs
21.02., 22.02.ĢEOGRĀFIJA=LU
Iepazīsti ģeogrāfijas daudzveidību piedaloties Kahoot viktorīnā. Atrodi amizantas vietas Latvijas kartē. Uzzini, ar ko pēc studijām nodarbojas ģeogrāfi. Nāc studēt LU ģeogrāfos!

5. stāvs
21.02., 22.02.

ĢEOINFORMĀTIKA=LU

Ģeo+Māksla+Zinātne+Tehnoloģijas
Apskati ģeotehnoloģijas: stereoskopi, droni, ģeodēziskie rīki.
Uzzini vairāk: telpisko datu nozīmība, ieguve un apstrāde.
Uzzini vēl vairāk: ko mācās jaunie ģeoinformātiķi un kur ir un būs ģeoinformātiķu darba vietas!

5. stāvs

21.02., 22.02.VIDES ZINĀTNE=LU
Vides zinātnes ABC. Hidroponikas stacijā uzzini, kā izaudzēt augus alternatīvā veidā! Izmēģini, kā darboties ar dažādam vides un telpu mērierīcēm. Atrodi savu nākamo "videnieka" darba vietu! Izaicini sevi vides rēbusos. Kopā ar Vides akadēmiju piektdien izpēti, cik vesela ir Latvijas augsne, savukārt sestdien iemācies atpazīt Latvijas invazīvos augus.

5. stāvs
21.02., 22.02.KULTŪRVIDES MANTOJUMS=LU
Apskati kultūrvides mantojuma studiju laikā tapušo mākslas darbu izstādi!

5. stāvs
 

 

Papildus aktivitātes 

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Sarunas ar mācībspēkiem
Satiec savu docētāju un uzzini par studiju iespējām Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātē.

5. stāvs
21.02., 22.02.EZTF Studentu pašpārvalde
Uzzini, kā ir būt studentam no pašiem aktīvākajiem studentiem!
21.02., 22.02.

Jauno Fiziķu skola

Stendi, kuros jauniešiem būs iespēja izzināt fiziku caur dažādiem aizraujošiem eksperimentiem un demonstrējumiem. 

Demonstrējumi par gaismu: polarizatoru efektu novērošana, acs frekvences izškirtspējas mērīšana un mata biezuma noteikšana, izmantojot divkāršās spraugas eksperimentu.
Gaisa inerces demonstrējums
Bernulli šķēršļu trase “Levitējošā bumbiņa”

21.02., 22.02.

Mazā matemātikas universitāte (MMU)

Metāla puzles - Vai vari atvienot divas detaļas un pēc tam salikt tās kopā? Nāc izmēģini un parunā ar studentiem par studiju dzīvi un iespējām iesaistīties MMU vadīšānā.

Prof. A.Cibuļa kolekcijas spēles - Nāc un izmēģini vai vari atrisināt kādu no prof. Andreja Cibuļa kolekcijas spēlēm!

21.02., 22.02.

Statistisko pētījumu un datu analīzes laboratorija (SPDAL)

Ātrrēķināšana - sacenties ar citiem pasākuma apmeklētājiem un uzzini vai Tavs sniegums ir labākais

Kā mākslīgais intelekts (AI) Tevi redz? - atnāc , nofotografējies un uzzini

Varbūtību BINGO - pārbaudi savu intuīciju praksē.

21.02., 22.02.

Vides akadēmija

21. februārī vispārēja informācija par aktuālajiem vides zinātnes pētījuma virzieniem un sabiedrības iesaisti.
22. februārī atvērta nodarbība – erudīta kārta.

21.02., 22.02.

Ģeologu skola (kopā ar Ģeoloģijas nodaļu)
Ar aizraujošām aktivitātēm piesaistīt un izglītot visus apmeklētājus par ģeoloģiju, tās nozīmi Latvijas sabiedrībā, ekonomikā un attīstībā, kā arī pasaules nākotnē. 

Izpēti Latvijas ģeoloģiju videospēlē "Minecraft" – ierocies pazemē un atklāj metālu rūdas! 
Apskati, uzzini un aptausti, kas slēpjas līdz pat kilometra dziļumam zem mūsu kājām! 
Iepazīsti senos organismus – apskati fosīlijas!

       
 

Uzzini par studiju iespējām Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē no studentiem un mācībspēkiem.

Uzzini, cik aizraujošas var būt studijas Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē, piedaloties dažādās darbnīcās un klausoties studentu stāstos.

Piedzīvo interesantas un inovatīvas lietas, ko katra nodaļa izmanto savā studiju procesā!

PEDAGOĢIJA = LU

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Izglītības tehnoloģiju darbnīcas
Izglītības tehnoloģiju darbnīcās iepazīsti un izmēģini spēkus darbojoties ar izglītojošajiem robotiem, virtuālo realitāti, dronu simulācijām, 3D druku un izglītojošajām spēlēm. Uzzini, kā to visu izmantojam mācību procesā!

6. stāvs
21.02., 22.02. Mācītspēks
Iepazīsti “Mācītspēks” programmu un uzzini, kā viena gada laikā, darba vidē balstītās studijās iespējams kļūt par vispārējās izglītības skolotāju. Satiec programmas pārstāvjus un studentus, kuri dalīsies pieredzē par studiju procesu un pedagoga profesijas izvēli.

6. stāvs
 

PSIHOLOĢIJA = LU

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Saruna ar Psiholoģijas nodaļas studentiem par to, cik forši ir studēt psiholoģiju.

6. stāvs
21.02., 22.02.Psiholoģijas darbnīca
Izmēģini dažādas fizioloģisko mērījumu ierīces, ko izmanto testu veikšanā – nosaki savu ādas temperatūru, sirds ritmu u. c. mērījumus. Izmēģini elektroencefalogrāfa cepurīti, ar ko var noteikt smadzeņu aktivitāti.

6. stāvs
 

MĀKSLA = LU

Iekāp mākslinieka kurpēs!

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Izmēģini spēkus grafikas darbnīcā kopā ar LU IZPF Mākslas nodaļas studentiem un uzzini vairāk par studijām Mākslas nodaļā!

6. stāvs
 

LU IZPF Studentu pašpārvalde

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.Iepazīsties ar LU IZPF Studentu pašpārvaldi, studentu dzīvi fakultātē un ārpusstudiju iespējām.

6. stāvs

Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte

Interaktīvas spēlēs, praktiskas darbnīcas un “Studiju maratons” Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes studiju programmu iepazīšanai.

LaiksAktivitātes nosaukums un apraksts
21.02.
plkst. 15.00–15.30
Biznesa imitācijas spēle “Dzērieni”
Radi savu dzērienu zīmolu! Pārspēj citus un pārdod vairāk dzērienu, nekā tavi konkurenti. Kura komanda spēs ar reklāmas un cenu politikas palīdzību iegūt lielākus panākumus? Noskaidro to biznesa imitācijas spēlē, ko savā studiju procesā izspēlē arī ekonomikas un finanšu studenti.

21.02. plkst. 15.45–17.15

22.02. plkst. 12.00–13.30     

Praktiskā darbnīca “Industriālās inženierijas un ergonomikas nozīme mūsdienu biznesā”
Izzini pieredzes stāstus un risini praktiskus uzdevumus! Nosaki darba slodzi, izmantojot ergonomikas mērinstrumentus. Salīdzini mērījumu rezultātus, veic analīzi, uzzini, kā ergonomika var veicināt biznesa efektivitāti, bet tu pats – uzlabot savu mācību vai darba vietu.

7. stāvs
21.02., 22.02.Medijpratības spēle “Izlauzies no Sociālo mediju džungļiem!”
Iejūties digitālā detektīva lomā un izlauzies no sociālo mediju informācijas džungļiem! Sociālo mediju vidē mūsdienās ir ļoti daudz informācijas, kuru bieži vien nav viegli kritiski izvērtēt. Šī spēle piedāvā iespēju ne tikai izklaidēt sevi, bet arī pārbaudīt un papildināt savas zināšanas par aktuālajām informācijas manipulācijas tendencēm.

7. stāvs
21.02., 22.02.Mediju studija “Dombura vai Dragiļevas ādā” 
Paņem rokā mikrofonu, izmēģini aktivitāti “Dombura vai Dragiļevas ādā” un uz īsu brīdi kļūsti par spraigas diskusijas moderatoru vai asprātīgu žurnālistu. Ierunā aizkadra balsi savai reklāmai vai raidījumam “pop-up” skaņu ierakstu studijā.

7. stāvs
21.02., 22.02.                        Radi rakstu kopā ar žurnāla “Avantūra” komandu!
Šī aktivitāte dos tev iespēju iejusties žurnālista lomā, aktualizējot sabiedrībai nozīmīgu tēmu vai daloties ar savām pārdomām kādā jautājumā. Labākais darbs tiks publicēts ESZF studentu veidotā žurnāla “Avantūra” aprīļa numurā.

7. stāvs
 

Juridiskā fakultāte

Iepazīsti Juridiskās fakultātes studiju programmas, apskati, kā norisinās tiesas process un kā strādā izmeklētāji.

 Aktivitātes nosaukums un apraksts
21.02., 22.02.

Nozieguma vieta 
Iejūties izmeklētāja lomā un piedalies situāciju izspēlē! Izmanto loģisko domāšanu un radošumu, lai izveidotu ticamu nozieguma ainu. Izzini, kā tiek veidoti pierādījumi un kā norit izmeklēšanas process! 

7. stāvs

21.02., 22.02.

Atrodi noziedznieku
Vai spēj pēc dotā apraksta noteikt, kurš ir vainīgais? Analizē informāciju, meklē sakarības un pieņem loģiskus lēmumus, lai atklātu patiesību kā īsts izmeklētājs!

7. stāvs

21.02 plkst. 11.00, 14.00, 17.00 un 22.02 plkst. 12.00 un 14.00 Tiesas procesa simulācija
Iepazīsti, kā darbojas tiesa un kā tiek pieņemti taisnīgi lēmumi. Iespēja redzēt, kā dalībnieki kļūst par prokuroru, advokātu, tiesnesi vai liecinieku. Kā tiek pētīti pierādījumi un uzklausītas dalībnieku liecības.

7. stāvs, 725. telpa
21.02., 22.02.

Pārbaudi sevi!
Pārbaudi, kā tas ir – būt tiesnesim! Unikāla iespēja uzvilkt tiesneša mantiju un uz brīdi kļūt par tiesnesi vai tiesas procesa vadītāju.

7. stāvs

22.02.Iepazīsti izmeklētāju aizraujošo ikdienu!
Uzzini, kā tiek izmantoti daktiloskopijas principi noziegumu izmeklēšanā. Iespēja izpētīt dažādus pirkstu nospiedumus un izveidot savu pirksta vai delnas nospiedumu, izmantojot daktilokartes.

7. stāvs